Knoeveldag Stef

Eindelijk is het zover. Het weekend waarin we naar Ajax gaan! Op zaterdag 9 mei wordt er even voor half negen wordt er aangebeld. Harrie Alken staat voor de deur met een Rolls Royce met chauffeur. Stef en ik worden hartelijk verwelkomd en we worden verzocht in te stappen. Wat een luxe. We rijden een stukje en komen uit bij Van der Valk waar we gaan ontbijten met Harrie. Dit is heel gezellig en smakelijk.
Na het ontbijt worden we met de Rolls Royce naar het station in Maastricht gebracht waar we op de trein stappen naar Amsterdam. De treinreis verloopt rustig en in Amsterdam aangekomen lopen we naar ons hotel waar we inchecken. Daarna gaan we Amsterdam in.
We eten ons een broodje en besluiten daarna een tocht met een rondvaartboot te maken. Zo kunnen we een deel van Amsterdam zien zonder vermoeid te raken. Na het avondeten gaan we naar de hotelkamer waar we kunnen rusten en slapen.
Zondag 10 mei. De dag dat Ajax tegen Cambuur Leeuwarden speelt. Aangezien de wedstrijd pas om 14.30 uur is, besluiten we naar de Dam te lopen. Hier ligt het Madame Tussaud. Het museum waard wassenbeelden van bekende mensen staan. Meteen zien we Koning Willem Alexander en Koningin Maxima staan. Sommige beelden zijn zo echt dat het een beetje eng is om er na te kijken. Het is in ieder geval een hele belevenis. Na nog wat gerust te hebben op onze hotelkamer gaan we dan eindelijk met de trein naar de Bijlmer. Naar de Arena. Het is heel erg druk en moeten goed zoeken waar het precies het stadion in moeten. Eenmaal in het stadion zien we dat we schitterende plaatsen hebben. Redelijk kort bij het veld en de middellijn. De wedstrijd begint. De harde kern van Ajax zet het op een zingen en houdt de hele wedstrijd niet meer op. De eerste helft vallen er helaas geen doelpunten, maar de tweede helft maakt dit ruimschoots goed. Ajax wint met 3-0!
Het is een heel fijn weekend geweest. We willen dan ook Stichting de Knoevel hartelijk bedanken dat zij dit mogelijk hebben gemaakt!

11048736_789845794455857_5905205931073317682_o

Knoeveldag van Dayo